איך טכנולוגיה של פורמולה 1 חוסכת לך בהוצאות הרכב?
חסכון בהוצאות הרכב: חנקן בצמיגים – טכנולוגיה של פורמולה 1, אצלך בחניה
כל מה שרצית לדעת על מילוי צמיגי הרכב בחנקן:
מהו חנקן?
חנקן (סמל כימי N), הינו גז חסר ריח, צבע או טעם, המהווה כ-78% מהאוויר שאנו נושמים. החנקן, בעל סיבולת חזקה יותר להתמודדות עם שינויים אטמוספריים. על כן הינו גז יציב יותר גם בשינויי טמפרטורות.
למה הוא טוב לצמיגים?
הסיבולות של גז החנקן בהתמודדות עם טמפרטורות, מאפשרת לגז החנקן לשמור על לחץ אוויר קבוע בצמיג. כידוע, לחץ אוויר תקין בצמיג הינו פקטור בטיחותי מן המעלה הראשונה. כמו כן, לחץ אוויר תקין שומר על אריכות ימי הצמיג ומקטין את שחיקתו. צריכת הדלק קטנה עקב כך, עד כדי 10%.
מילוי חנקן טהור בתוך הצמיג מקטין משמעותית את כמות אדי המים בתוך הצמיג. אוויר דחוס שאנו נושמים ובדרך כלל ממלאים ברכב, מכיל אדי מים כחלק מהתרכובת שלו. אותם אדי מים משפיעים על לחץ האוויר בתוך הצמיג וכן יוצרים קורוזיה בתוך ג’אנט המתכת של הצמיג.
מולקולות של חנקן, גדולות יותר ממולקולות של אוויר ולכן הן פחות חומקות מתוך הצמיג עצמו. בכך, שומרות על לחץ אוויר תקין לאורך זמן, מה שחוסך ביקורים במוסך וחוסכים בהוצאות על צמיגים שחוקים.
היסטוריה של מרוצים
את סגולות החנקן התחילו ליישם בעולם הרכב קבוצות של פורמולה 1. במהירויות גבוהות, חלים על הצמיגים שינויים אטמוספריים עצומים. כמו גם שינויים בטמפרטורות לאורך המרוץ. כל צמיג של פורמולה 1 הינו הישג טכנולוגי אדיר שעלותו גבוהה מאוד. כל שינוי בלחץ האוויר בצמיג יש השפעה ארוכת טווח על תוצאות הרכב במרוץ. באמצעות
מילוי חנקן, הצליחו להדוף קבוצות פורמולה 1, את הקשיים האלו והגיעו לתוצאות טובות יותר ואף חסכו בעלויות.
עכשיו ברכבים שלנו
כמו הרבה טכנולוגיות שהתחילו בעולם המרוצים, כמו ESP, בקרת יציבות של הרכב, גם החנקן חלחל לעולם הרכבים הפרטיים. אין ספק כי הגדלת הוצאות על דלק, החלפת צמיגים שחוקים וכניסות למוסך הינם אלמנטים אותם אנו רוצים להמעיט ככל שניתן. מילוי הצמיג בחנקן נותן לנו את המענה הזה.
כיום ניתן למצוא בפנצ’ריות מובילות, מתקן למילוי חנקן בצמיגי הרכב. זהו שדרוג מומלץ על כל יתרונותיו שהצגנו עד כה. המכונה שברשותן של הצמיגיות יש בה מכולל אשר שואף אוויר ומפריד ממנו את מולקולות החנקן ודוחס אותם לצמיגים.
מה עושים אם…
במידה וברכבכם יש צמיגים מלאים בחנקן ונאלצתם למלא אוויר רגיל בצד הדרך, אל חשש! מומלץ להגיע לפנצ’רייה עם מכונה למילוי חנקן, לרוקן את האוויר המעורבב בצמיג ולמלא אותו מחדש רק בחנקן. כמו כן, לא קיים חשש למילוי אוויר רגיל בצמיג שבו קיים חנקן (כידוע, חנקן הינו חלק מרכזי בתרכובת אוויר בכל מקרה).
בשביל לשמור על שחיקת צמיגים אחידה ורציפה, מומלץ למלא בכל ארבעת הצמיגים חנקן. גם בספייר מומלץ למלא חנקן שכן זהו צמיג שאנו נוטים לשכוח ממנו ולא טורחים לוודא את לחץ האוויר בו, החנקן ישמור על לחץ האוויר לזמן ארוך יותר.
לאחר שממלאים את הצמיג בחנקן, נרכיב פקק ירוק על הוונטיל לשם סימון נוכחות הגז הידידותי בצמיג.
!בואו לבדיקת צמיגים חינם!
בצמיגי מטלון הבטיחות היא מעל הכל – תעברו לחנקן טהור בצמיגים
דרך ז’בוטינסקי 65, פתח תקווה