TPMS חיישני לחץ אוויר

לחץ האוויר בצמיג הינו אחד האלמנטים הקריטיים המבטיחים כי הצמיג עובד כראוי. צמיג אשר לחץ האוויר בו אינו תואם את הגדרות היצרן המומלצות, מסכן את הנוסעים ברכב בשל הקטנת שטח המגע עם הכביש, ועל כן האחיזה של הרכב קטנה. בנוסף, לחץ אוויר לא תקין בצמיג מגדיל משמעותית את הבלאי של הצמיג.

TPMS חיישני לחץ אוויר

נורת חיישן TPMS תדלק בצבע כתום, ותתריע במידה ובצמיג אחד או יותר, לחץ האוויר אינו תקין.

בואו לבדוק את תקינות הצמיגים !! חינם.

1. קצת רקע

מאמצע שנות האלפיים מדינות רבות הכניסו תקנות מחייבות לגבי התקנת חיישני לחץ אוויר (TPMS) ברכבים חדשים. החיישן יושב בתוך ג’אנט הגלגל ומשדר באופן אלחוטי מידע לגבי לחץ האוויר והטמפרטורה בתוך הגלגל. קולטן הממוקם באזור לוח המחוונים של הנהג מצויד בנורה כתומה עם ציור של חתך פרונטלי של צמיג ובמרכזו סימן קריאה. נורה דולקת מורה על לחץ אוויר לא תקין באחד או יותר מהגלגלים.

2. אז מה עושים

ברגע שנורת ה-TPMS דולקת, על הנהג לקחת את הרכב לבדיקת לחץ אוויר במהרה. נסיעה על צמיג שלחץ האוויר בו לא תקין מגדילה את צריכת הדלק ואת בלאי הצמיג. כמו כן כושר האחיזה של הצמיג נפגם והוא מהווה סיכון בטיחותי.

למרות התכונות החיוביות שמביאים עימם החיישנים החדשים אשר מצילים חיים, מתעוררת בעיה חדשה שעלינו לשים עליה את העין. בעת מילוי אוויר ואף תיקון תקר, יש לוודא כי החיישן לא נפגם. רק הפנצ’ריות מתמקצעות בטיפול בצמיגים בעלי חיישני לחץ אוויר מובנים, יודעות לטפל בתקר עם שימת לב לכיול החיישן מבלי לשבור אותו תוך כדי העבודה. במידה ולא בוצע טיפול מקצועי, הלקוח ישלח למוסך המרכזי לקבל עליו את הבשורה המרה כי החיישן נפגם ועליו לרכוש אחד חדש במחיר “סמלי”.

בשוק קיימות חברות שמייצרות חיישנים אשר תואמים את החיישנים המקוריים שמגיעים עם הרכב. לרוב חיישנים כאלה עושים את אותה העבודה במחיר נמוך יותר. אין חשש להרכיב חיישנים תואמים למקור ברכב. קיימים מוסכים ופנצ’ריות אש מחזיקות חיישנים כאלה ואת הכלים לכייל אותם בכדי שיעבדו בסנכרון עם מחשב הרכב.

אם כן, כלקוחות עלינו לוודא כי בעל העסק שאנו באים לטפל אצלו, יש ברשותו את כל הכלים והמכשירים לטיפול בחיישני TPMS. יתרה מזאת, עלינו לוודא כי אנו מודיעים
לבעל המקצוע על כיומם של החיישנים ולדרוש התייחסות לשבריריותם.

3. עכשיו שאתם יודעים…

ייתכן שברכבכם קיים חיישן לחץ אוויר (TPMS), ואתם יודעים כי יש לשים לב לטיפול בו בקצת יותר תשומת לב. על כן, תדעו לחפש את המוסכים המתמקצעים בטיפול וכיול החיישנים הללו ותחסכו לעצמכם הוצאות מיותרות. במידה ונכנסתם למוסך, תדעו ליידע את אנשי המקצוע על קיומם של החיישנים והקדימו תרופה למכה. בכל מקרה שבה נדלקת נורת ה-TPMS, מומלץ להגיע לפנצ’רייה לבדיקת הצמיגים.

T-PRO

קחו מספר טיפים להבטחת אריכות ימי הצמיג ותקינות החיישנים

• יש להגיע למילוי אוויר אחת לחודש!
• מומלץ למלא אוויר בפנצ’רייה ולא בתחנת דלק!
לרכבים שונים יש חיישנים שונים ולעיתים שימוש במכשיר בתחנת הדלק עלול לשבור את החיישן.
• בכל מקרה של נורת חיווי דולקת, יש להגיע למוסך / פנצ’רייה- לא להתעלם!
• בכל טיפול ברכב, יש ליידע את אנשי המקצוע על קיומם של חיישני לחץ אוויר ברכב!
• שימו לב- ישנם רכבים אשר בגלגל הרזרבי קיים חיישן גם כן!

בואו לבדוק את תקינות הצמיגים והחיישנים!!

אצלנו לא משחקים על בטיחות – הבדיקה בחינם!