שאלות ותשובות בנושא צמיגים לרכב

תשובה: אחת לשנה! או כמרגישים משיכה של הרכב לאחד הצדדים.
תשובה:  איזון גלגלים נעשה כדי לוודא שהגלגל נוסע “ישר” ולא בשמיניות. התקלה הזאת מתרחשת כאשר חלק אחד של הצמיג כבד יותר מחלק אחר.  ובזמן תאוצה (מהירות נסיעה) פגיעת הצמיג בכביש מגדילה את המשקל על צד אחד בגלגל והתוצאה – הנהג מרגיש רעידות בהגה.  בתהליך של איזון גלגלים – מאזנים את הפרשי המשקל באמצעות הוספת משקולת לאחד הצדדים.
תשובה:  מדריך קצר המפרט הכל – לחצו כאן>>
תשובה:  טוב זה ממש קשה להסביר במילים – אז ערכנו במיוחד בשבילכם סרטון.
תשובה: יש לבצע כיוון פרונט אחת לשנה!
תשובה: כיוון פרונט הוא פעולה שמטרתה לייצב את גלגלי הרכב במקביל האחד לשני, כדי שלא תהיה הטיה של גלגלי הרכב בזווית מסויימת ללא זוויות. כשהרכב זקוק לכיוון פרונט תרגישו חוסר יציבות על הכביש ושיחקה לא אחידה של הצמיגים – בעיקר הקדמיים. במקרה של שחיקה לא אחידה ניתן לראות שהחלק החיצוני במדרס הצמיג “משופשף” הרבה יותר מחלקו הפנימי.
תשובה: ממש לא!  הוא רק מאריך מעט את האפשרות של הצמיג לנסוע עד לחוף מבטחים.
תשובה: פאסט המכונה גם “אנטי פנצ’ר” הוא חומר עזרה ראשונה בזמן פנצ’ר. במקום להתמודד עם החלפת צמיג – מרוקנים את תוכן המיכל לצמיג, הספרי מפזר קצף דביק לתוך הגלגל במטרה לסתום את הפנצ’ר לזמן קצר. כך תוכלו להמשיך לנסוע עד לתיקון בפנצ’רייה.

חשוב לדעת – אסור להשתמש באנטי פנצ'ר בגלגל המותקן בו חיישן לחץ אוויר!

תשובה: בהחלט אפשר, אבל מומלץ בפנצ’ריות – המכשירים מכוילים משמעותית טוב יותר,ואנחנו ממלאים את האוויר בשבילכם – וזה חינם!
תשובה: ממש מומלץ פעם בשבועיים, אבל גם פעם בחודש זה סביר.  בכל פעם שמעמיסים את הרכב והעומס משתנה – יש למלא אוויר בהתאם.
תשובה: בהחלט! צמיג סיני עומד בכל התקנים הדרושים ואף מקנה 4 שנות אחריות!
תשובה: כמו כל מוצר בשוק, יש חברות רבות, ארצות ייצור שונות, איכויות ומחירים שונים. ישנן חברות מסוימות שמתמחות באופי מיוחד של צמיג – השאלה היא מה חשוב לכם? המחיר? האיכות? ארץ הייצור? תכונה מסוימת של הצמיג? אורך חיים? למידע אודות חברות הצמיגים לחצו כאן>>, בכל שאלה פרטנית – כמובן שאתם מוזמנים אלינו! המומחים שלנו ייתנו לכם מענה מקיף על כל הצמיגים!
תשובה: לא! אין כל חובה לרכוש צמיגים מאותה חברה של היצרן המקורית, רק צריך לבדוק שהצמיגים מתאים להנחיות שעל רישיון הרכב.
תשובה: ממש לא! חובה שעל כל סרן (שני צמיגים קדמיים או שניים אחוריים) יהיו שני צמיגים זהים.  צריך לוודא שצמיגים שעל אותו ציר שיהיה אותו דגם ועומק חריצים מתאים.
תשובה: בהחלט, צמיג תקין שלחץ האוויר בו מלא בהתאם להנחיות – “מבזבז” פחות דלק!
תשובה: על גבי הצמיג לא מוטבע תאריך תפוגה. ישנן הנחיות של יצרני הצמיגים וכן משרד התחבורה – מהו צמיג תקין. לצמיג מותקן על רכב – יש 4 שנות חיים! (מובן שיתכן שלא יהיה תקין עוד קודם לכן, מסיבות שונות כמו, נסיעה מוגברת או העדר נסיעה כלל…) כעבור 8 שנים מתאריך הייצור המוטבע על הצמיג – הוא אינו תקין! היינו גם אם נסעת על הצמיג רק שנתיים אבל הוא בן 8 – יש להחליפו.
תשובה: אם הצמיג הותקן לפני למעלה מ 4 שנים. אם הצמיג יותר מבוגר מ-8. אם נסעתם עם הצמיג למעלה מ 60-70 אלף קילומטר. אם הצמיג שחוק (חריצים שחוקים ואין הפרשי גובה בצמיג). אם הצמיג יבש (יש מעין סדקים ויובש על גבי הצמיג).

האם הצמיג שחוק? >>>

תשובה: פאסט המכונה גם “אנטי פנצ’ר” הוא חומר עזרה ראשונה בזמן פנצ’ר. במקום להתמודד עם החלפת צמיג – מרוקנים את תוכן המיכל לצמיג, הספרי מפזר קצף דביק לתוך הגלגל במטרה לסתום את הפנצ’ר לזמן קצר. כך תוכלו להמשיך לנסוע עד לתיקון בפנצ’רייה. כמובן גלגל ספיר. זה נשמע אלמנטארי, אבל רבים נוהגים ברכב ללא גלגל ספיר, או עם גלגל ספיר לא תקין. ג’ק עגלה. ג’ק שמקל על החיים” ומאפשר להעלות את הרכב בנוחות וללא מאמץ רב. ידית כח לפתיחת ברגי גלגלים. היא מקלה על פתיחת הגלגל בצורה משמעותית, הופכת את חווית החלפת הגלגל לפחות נוראית, מהירה וקלה יותר!
תשובה: יש למלא אוויר אחת לשבועיים (מומלץ בפנצ’ריה ולא בתחנת דלק). יש להתאים את לחץ האוויר בהתאם לעומס שעל הרכב. בצעו רוטציה של הגלגלים כל 10,000 ק”מ או לאחר שנה (מה שבא קודם). בצעו כיוון פרונט אחת לשנה. בצעו בדיקת תקינות הצמיגים באופן קבוע.