הונטיל, השסתום וכל מה שביניהם

הסבר על סוגי השסתומים המורכבים ברכב, תכונותיהם ומה ההבדל בין ונטיל לשסתום?

 דני לוי, מנכ”ל צמיגי מטלון

שסתוםעל השסתום

השסתום, ה”צ’ופצ’יק” שממנו אנו ממלאים אוויר בצמיג. חשבת פעם כמה הוא חשוב? כמה שהאיכות שלו, אופן הרכבתו והתאמתו ללחץ בתוך הצמיג יכולה להשפיע על בטיחותך.

הונטיל הוא המנעול המונע בריחה של אוויר מתוך הצמיג. השסתום הוא צינורית קטנה המורכבת מגומי או ברזל ובתוכה ונטיל אל-חזור המאפשר בקרה על הכנס והוצאה של האוויר מהצמיג. כאשר אנחנו ממלאים אוויר, בפיית צינור מילוי האוויר יש פין קטן אשר פותח את הנעילה בונטיל ובכך מאפשר החדרת אוויר לתוך הצמיג.

סוגי שסתומים:

באופן כללי קיימים שלושה סוגים עיקריים של שסתומים. שסתום גומי רגיל מוצמד חישוק, שסתום גומי תואם לחץ אוויר גבוה מוצמד חישוק ושסתום מתכת תואם לחץ אוויר גבוה מהודק לחישוק. כל שסתום מותאם לסוג רכב לפי: דרגת לחץ האוויר בצמיג, אופי הנסיעה וכן סוג הגלגל עליו הוא מורכב. כמו כן, קיימים שסתומים בעלי מראה מתכתי עם פקק מעוצב או בצורה ייחודית על מנת להחמיא למראה החישוק.

כאמור, שסתומים שונים מתאימים לסוגי רכב שונים. צמיגים הנדרשים לעמוד בלחץ אוויר וטמפרטורות משתנות, כמו רכבים ספורטיביים, יותאמו שסתומי לחץ אוויר גבוה מגומי או ממתכת בהתאמה. כמו כן, לגלגלים וחישוקים בעלי מראה ייחודי, יורכבו שסתומים מיוחדים בעלי אורך וזווית ייחודיים.

שסתום גומי לחץ גבוה

שסתום גומי לחץ גבוה

שסתום מתכת לחץ גבוה

שסתום מתכת לחץ גבוה

שסתום רגיל

שסתום רגיל

הונטיל:

לצורך העניין, הונטיל הוא הגורם העיקרי בכל שסתום הממלא את התפקיד החשוב ביותר. הוא הוסת השולט על הכניסה וההוצאה של האוויר מהצמיג. הונטיל מוברג לתוך ליבת השסתום ובכך נוצרת האטימה.

לונטיל מוצמד קפיץ, המאפשר את אטימת האוויר בעת מנוחת הקפיץ, ומשחרר אותה בזמן שהקפיץ לחוץ.

ונטיל

חיישני לחץ אוויר:

רכבים המגיעים עם חיישני לחץ אוויר מקבלים שסתומים ממתכת או מגומי.

השסתום מוצמד או מוברג לחיישן בהתאם לסוג הרכב, סוג החיישן והתדר שלו.

למידע נוסף על חיישני לחץ אוויר לחץ כאן>>

T-PRO