השפעות מזג האוויר על צמיגי הרכב

TPMS חיישני לחץ אוויראם מותקנת לכם ברכב מערכת לניתור לחץ האוויר בצמיגים (TPMS), אז אתם בטח מכירים את הנורה שנדלקת לכם המורה על לחץ אוויר לא תקין בצמיגים. הנורה מתריעה ברוב הרכבים על לחץ אוויר נמוך מהגדרות היצרן, למרות שישנם רכבים בהם היא מתריעה גם במקרים שלחץ האוויר גבוה יותר מהגדרות היצרן.

תנאי מזג האוויר של מדינתנו הקטנה המשתנים בין חום לקור בעונת החורף, יכולים לשגע לא רק את המערכת החיסונית של גופנו, אלא גם את החיישנים ברכב שלנו.

הטמפרטורות הקיצוניות של אמצע היום החם לבין הקור המקפיא של הבוקר והלילה, משפיעים על האוויר שאנחנו נושמים, שלרוב גם הצמיגים שלנו מלאים בו.

שינויי הטמפרטורות יוצרים עיבוי בתוך הצמיג שלא רק יוצרים חלודה בחישוק אלא גם משפיעים על לחץ האוויר בתוך הצמיג. נוסף על כך, מולקולות האוויר קטנות יחסית, ולכן הן חומקות דרך קירות הצמיג ונקודת המגע בין החישוק לצמיג עצמו.

השפעות מזג האוויר על צמיגי הרכב

חנקן טהור

על כן, לא צריך להיות מופתעים אם קמים בוקר חורפי קר אחד, נכנסים לאוטו ומגלים שנורית לחץ האוויר דולקת. ייתכן כי הקור של הבוקר הביא לירידה בלחץ האוויר בצמיג בשל דחיסתן של המולקולות, ויחזור להיות תקין ברגע שהטמפרטורה תעלה ומזג האוויר יתבהר.

אך יש פתרון שלרוב פותר את הבעיה הזו. חנקן טהור. מילוי הצמיגים בחנקן, אשר מושפע באופן מינורי משינויי טמפרטורות והמולקולות שלו גדולות יותר ולכן פחות חומק מתוך הצמיג ושומר על לחץ אוויר תקין לפרק זמן ארוך יותר.

להמשך קריאה על יתרונותיו של חנקן טהור בצמיגים, לחץ כאן >>